21:32

Akcent w języku hiszpańskim




   Hola todos. W tym języku, jak zapewne w każdym innym, bardzo ważne jest prawidłowe akcentowanie wyrazów. Ostatnio na zajęciach moja profesora (nauczycielka), przedstawiła nam owe zagadnienie. Do tej pory, w żadnej mojej książce do nauki języka w domu, nie znalazłam tych informacji, a szkoda. 


    Sílaba tónica jest to sylaba, na którą spada najsilniejszy akcent. 
W języku hiszpańskim, istnieje podział wyrazów na grupy, w zależności na którą sylabę pada akcent.

esdrújulas
llanas
agudas
Są to wyrazy, w których akcent pada na trzecią od końca sylabę np.
plátano  - plá-ta-no (banan),
águilaá-gui-la (orzeł).


Wszystkie wyrazy, które należą do tej grupy, maja tilde, czyli akcent w postaci kreski nad literą np. á


Są to wyrazy, w których akcent pada na drugą sylabę od końca np.
chupete – chu-pe-te (smoczek),
pelota – pe-lo-ta (piłka).


Posiadają tilde, wtedy gdy nie kończą się samogłoską lub literą ”s””n”np.
lápiz (ołówek), cárcel (więzienie).
Są to wyrazy, w których akcent pada na pierwszą sylabę od końca np.
Tobogán – to-bo-gán (zjeżdżalnia),
monopatín – mo-no-pa-tín (deskorolka).


Posiadają tilde, wtedy gdy kończą się samogłoską lub na literę ”s””n” np. café(kawa)



  
   Dla lepszego zrozumienia wstawiam filmik z youtube, który kiedyś znalazłam.




   Mam nadzieję, że post pomoże wam w nauce tego pięknego języka. I zapraszam do czytania kolejnych postów. Pozdrawiam.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akcent przy nauce języków obcych jest bardzo istotny i ważny. Często możemy mówić poprawnie po hiszpańsku, lecz bez akcentu możemy zostać niezrozumiani. Dlatego ja zapisałam się na kurs języka hiszpańskiego do https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski aby jak najlepiej nauczyć się tego języka i nie mieć żadnych problemów z wymową oraz pisaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ok ale informacje niepelne. A co z sobresdrújulas?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Hiszpańska Salsa , Blogger